دسته‌هاگیاهان دارویی

درمان فشار خون با چای ترش

دمنوش گیاهی درمانی چای ترش هرباسان:

عملکرد دارویی :  کاهندگی فشار خون بالا

دمنوش چای ترش هرباسان فاقد هر گونه مواد نگه دارنده و طعم دهنده ی غذایی و دارای مجوز از طرف وزارت بهداشت، دارو، درمان و آموزش پزشکی می باشد و بر اساس دز دارویی مورد نیاز اندازه گیری شده است. دوره ی درمان در نظر گرفته شده برای این محصول به مدت ۴۰ روز، هر روز دو وعده، می باشد که برای شروع آن خریداری ۲ بسته از این پکیج پیشنهاد می گردد. پس از اتمام دوره ی ۲۰ روزه ی اول با ۱۰ روز وقفه، محصول چای ترش هرباسان را تهیه کنید و دوره ی دوم ۲۰ روزه را شروع نمایید.

روش تهیه و مصرف:

هر تی بگ چای ترش هرباسان را در آب جوش ریخته و به مدت ۱۰_۱۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد سپس می توانید به طور دلخواه همراه با میوه های خشک(توت، انجیر، کشمش و…) نمایید.

در صورت داشتن سوالات و ارتباط با مشاور از طریق herbasun- admin@ یا شماره تلفن های۶-۶۶۳۸۱۵۴۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون یعنی فشار خونی که در شریان ها یا سرخرگ های بدن انسان جریان دارد لوله ای که خون را از قلب شما به سایر قسمت های بدن شما می رساند. برای اینکه خون در رگ ها جریان یابد به مقداری فشار نیاز دارد. اگر دیواره های این لوله، یا سرخرگ ها قابلیت انعطاف طبیعی خودشان را از دست بدهند و سفت شوند و به موازات آن ها، رگ های کوچکتر منقبض و یا تنگ تر شوند(باریک تر شودن) فشار خون بالا خود را نشان می دهد.

علائم فشارخون بالا:

سردرد(در صورتی که فشار زیاد بالا باشد)/ مشکلات دید/ تنگی نفس و خون آمدن از بینی

اما بهترین راه برای اینکه بدانید فشار خون دارید اندازه گیری آن با دستگاه های مخصوص است.

عوامل ایجاد کننده ی فشار خون بالا:

۱٫مصرف نمودن بیش از حد نمک

۲٫نداشتن فعالیت های بدنی

۳٫نوشیدن بیش از حد الکل

۴٫وزن بالا

۵٫وراثت

آثار زیان بخش فشار خون بالا:

هر چه فشار خون بالا باشد طول مدت زنده ماندن فرد کوتاه تر است. افرادی که فشار خونشان بالاست همیشه ریسک داشتن سکته ی مغزی و یا سکته ی قلبی را یدک می کشند در صورت سهل انگاری و اقدام نسبت به درمان پرفشاری خون می تواند در کار کلیه ها و بینایی اخلال ایجاد کند و همچنین باعث بزرگ شدن بیش از حد قلب فرد شده و کارایی خود را از دست بدهد.

عوامل تاثیر گذار در تعدیل فشار خون با تغییر سبک زندگی:

۱٫توقف رژیم غذایی که در آن بیش از حد از چربی های اشباع شده استفاده می شود

۲٫کم کردن اضطراب، دلواپسی و اشتغالات فکری

۳٫انجام فعالیت های بدنی منظم مثل ورزش کردن

۴٫افزایش مصرف میوه و سبزیجات

۵٫قطع کردن سیگار

۶٫کاهش مصرف نمک

۷٫کنترل وزن و کاهش آن

۸٫کاهش مصرف الکل

ورزش های مناسب برای کاهندگی و تعدیل فشار خون:

پیاده روی تند و چابک(در صورت داشتن بیماری قلبی با پزشک خود در این باره مشورت کنید)/ دوچرخه سواری/ شنا

برنامه پیشنهادی مناسب برای پیاده روی:

هفته ی اول و دوم(۳-۲ بار در هفته): بین ۱۵-۱۰ دقیقه با سرعت معمولی که دارید پیاده روی را شروع کنید. تلاش کنید در وسط راه نیاستید و به پیاده روی خود ادامه دهید.

هفته سوم و چهارم(۳-۲ بار در هفته): به طور معمولی قدم بزنید برای رفتن خود ۱۰ دقیقه در نظر بگیرید و برای بازگشت قدم ها را تندتر برداشته و با برنامه ریزی زمان بازگشت را کمتر از ۱۰ دقیقه در نظز بگیرید.

هفته ی پنجم و شیشم(۴-۳ بار در هفته): مدت زمان رفتن را ۱۲ دقیقه در نظر بگیرید و تلاش کنید سرعت قدم هایتان را تندتر کنید زمان بازگشت را یادداشت کنید و تلاش کنید در دفعات دیگر با زمانی کمتر آن را اصلاح کنید.

هفته ی هفتم و هشتم(۵-۴ بار در هفته): این بار زمان رفتن را ۱۵ دقیقه در نظر بگیرید. زمان قدم زدن را با بلند برداشتن گام، طولانی تر کنید.در بازگشت هدف این باشد که گام ها بلندتر برداشته شود.

هفته ی نهم به بعد(۵ بار در هفته): باید قادر باشید ۳۰ دقیقه پشت سر هم، تند قدم بردارید. اگر نمیتوانید ۳۰ دقیقه تند قدم بزنید بخاطر داشته باشید که دو تایم ۱۵ دقیقه (همان ۳۰ دقیقه) تقسیم بندی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *